A médiafogyasztás konvergenciája

Szolgáltatókereső

Településkereső

 

Támogatók:

mksz logo

upc logo

tvo-logo

mkm logo2

mipszi logo

A médiafogyasztás konvergenciája

A szórakoztatóipar szereplői a versenyben hiába csiszolgatják, fényezgetik saját portékájukat, az emberek nem egyiket vagy másikat akarják, hanem mindenből valamennyit. Sőt ha lehet, mindent egyben.

Mindennap tapasztaljuk, hogy közeledik egymáshoz a tévé és az internet. Ez tetten érhető a tartalmak elérésnek módján, illetve az ezt szolgáló eszközökön. A szórakozás meghatározó része ma már valamilyen típusú videófogyasztás, történjen az akár tévé vagy set-top-box, akár PC vagy játékkonzol segítségével. Mindezen alkalmazásnak közös feltétele az interaktivitás, és legfontosabb közös eleme a keresési funkció. Ezt kell optimalizálni és támogatni az eszközök és szolgáltatások kifejlesztőinek.

A kábelszolgáltatók abban az irányban fejlődhetnek tovább, hogy a set-top-boxok képességeit emelik magasabb szintre, s egyfajta házi médiaközpontot hoznak létre. Ezzel a céllal indult el például a Horizon projekt a UPC anyacégénél, a Libery Globalnál. A Horizon-projekt keretében kifejlesztett multimédiás átjáró biztosítja a kapcsolatot a különböző otthoni és hálózati médiaforrások (házi videótár, kábeles tévécsatornák, online filmkölcsönző, internetes videótartalmak) között. Nem szükséges az otthoni készülékek mindegyékéhez egyedi vezérlőt és csatlakozást biztosítani. A „médiaközpont" mindezt elvégzi, helyi hálózaton vagy akár vezeték nélkül kommunikál az otthoni eszközökkel, amelyek kezeléséhez így elegendő egy formatervezett, egyszerű, alig néhány gombot tartalmazó távvezérlő, és bárhol megjeleníthető bármelyik forrásból származó tartalom.