Szolgáltatókereső

Településkereső

 

Támogatók:

mksz logo

upc logo

tvo-logo

mkm logo2

mipszi logo

Naponta 286 percet tévéztünk tavaly

2012-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 46 percet töltött a televízió előtt, pontosan ugyanannyit, mint egy évvel korábban. A tévézők nagyobb arányban választották az általános szórakoztató és a közszolgálati csatornákat, mint az előző évben, ugyanakkor az RTL Klub és a TV2 együttes részesedése továbbra is több mint egyharmadát teszi ki a tévénézésre fordított időnek.

A 4-17 évesek 5 perccel kevesebbet, a kereskedelmi szempontból kiemelt 18-49 éves korosztály tagjai 3 perccel kevesebbet, az 50 felettiek pedig 3 perccel többet tévéztek 2012-ben, mint 2011-ben, derül ki a Nielsen Közönségmérés legfrissebb adataiból.

2012-ben az országos kereskedelmi csatornák részesedése a nézett időből a teljes népesség körében 33,7 százalék volt, 5 százalékponttal alacsonyabb, mint 2011-ben. Eközben egyformán 2,1 százalékkal nőtt a közönségarány mind az általános szórakoztató csatornáknál (13,1-ről 15,2%-ra), mind pedig a közszolgálati adóknál (12,1-ről 14,2%-ra) emelkedett.

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedés arányai

Az egyes műsortípusoknál különbségeket tapasztalhatunk aszerint, hogy milyen arányban részesednek a teljes műsoridőből, és hogy ténylegesen mennyit nézik azokat. Például a legnépszerűbb mozifilmek a teljes kínálatnak csupán 10,6 százalékáét tették ki, míg a műsorfogyasztásban az arányuk már 17,9 százalék volt tavaly. A kínálatot meghaladó kereslet mutatkozott ezen kívül az információs és hírműsorok, a zenei műsorok, nem zenei szórakoztató műsorok valamint a sportműsorok iránt. Ellenkező irányú eltérés tapasztalható a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsorok esetében: míg a műsoridőnek 16,9, addig a fogyasztásnak mindössze 3,7 százalékát tették ki az ide sorolható műsorok.